Nu är årets hållbarhetsindex, Sustainable Brand Index, klart. I den stora varumärkesundersökningen, som genomförs årligen, har 24 300 svenskar i åldern 16-75 fått säga sitt om vilka varumärken de anser mest hållbara utifrån de globala hållbarhetsmålen.
Av totalt 410 varumärken i 35 branscher placerar sig Fjällräven, Naturkompaniet och Haglöfs i to...
Så gick det för branschen i årets hållbarhetsindex
Här är hela listan för mode- och outdoorbolagen.
Fenix Outdoor, som äger Fjällräven och Naturkompaniet, är den stora vinnaren sett till mode-, outdoor- och retailbolag på årets hållbarhetslista. Fjällräven placerar sig på plats 16 och Naturkompaniet på plats 18. Foto: Fjällräven
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration