Åhléns expanderar outletkonceptet
Efter ett lönsamt fjolår för Åhléns Outlet och med tre varuhusöppningar, är det nu klart att ytterligare ett varuhus står på tur att öppna. Denna gång i handelsområdet Boländerna utanför Uppsala.
Varuhuset, som slår upp dörrarna under hösten, får en försäljningsyta på drygt 1 400 kvadratmeter och kommer att ligga granne med Folkhemmet, Cervera, Sportson och Hemtex. Det blir då det fjortonde varuhuset i ordningen.
Stina Klaesson, vd Åhléns Outlet, ser en stor efterfrågan för lågpris, och ser framtiden an med tillförsikt.
– Vi har i flera år letat efter en lämplig lokal i Uppsala och ser nu verkligen fram emot höstens premiär för Åhléns Outlet i det mycket starka volymhandelsområdet Boländerna, i Uppsala, säger Stina Klaesson, vd Åhléns Outlet.
Enligt vd:n visade Åhléns Outlet en vinst på 7 miljoner kronor under fjolåret.
Åhléns Outlet har sedan tidigare gjort klar med tre nya varuhus 2022. Kedjan öppnade året med att inviga sitt tolfte varuhus i Stora Bernstorp i Malmö. I morgon, den 24 mars, öppnar ett varuhus i Härlöv utanför Kristianstad och den 13 april slås portarna upp i köpcentrumet Torp i Uddevalla.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.