MQ Marqet lanserar interaktiva provrum i nyöppnad butik
Modekedjan utlovar ”en modern shoppingupplevelse” och ”en helt ny nivå” av service, innovativ teknik och kundklubbsevent i flaggskeppsbutiken i Fältöversten på Östermalm i Stockholm som nyöppnar i dag, fredag.
En del av det nya butikskonceptet består av en digital satsning på bland annat interaktiva provrum med digitala skärmar. Kunden kan kontrollera produkttillgänglighet, välja storlekar och färger och genom en knapptryckning få tillgång till en säljare.
I butiken finns även mobila kassor, vilket innebär att kunden kan betala varhelst i butiken. Därtill har antalet varumärken utökats. Därmed kan butiken erbjuda samtliga varumärken som MQ Marqet säljer online. Dessutom har smycken från Lugot adderats.
I butiken finns skrädderitjänst, personal shopping, Sneakerstvätten och uthyrning av kläder samt försäljning av secondhand, som sker i samarbete med Myrorna.
– Utvecklingen i vårt butikskoncept, kombinerat med nya tekniska lösningar, underlättar
och skapar ökade förutsättningar för en ännu bättre kundupplevelse. Förändrade
konsumentbeteenden i handeln gör att shopping dessutom ses som en naturlig
mötesplats, kombinerat med upplevelser och nöjen. Vi ser spännande möjligheter med
att vara en del i förändringen av framtidens handel, där det digitala förstärker det
personliga mötet, säger Ingvar Larsson.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.