Na-kd:s medgrundare går till influencerplattform
Hubso, som skapar kommersiella direkt till konsument-varumärken tillsammans med influencers, har rekryterat Caroline Hansson till en nyinrättad tjänst som produktchef. Caroline Hansson kommer närmast från e-handelsbolaget Na-kd, som hon varit med att grunda. Där hade hon positionen som product- och merchant manager. Dessförinnan arbetade hon på Nelly.com som inköps- och projektansvarig. Caroline Hansson kommer att ingå i Hubsos ledningsgrupp.
”Detta är ett viktigt steg i Hubsos ambition att bygga en kompetent och industriellt erfaren företagsledning som ska leda Hubsos kommande tillväxtresa”, skriver bolaget.
– Vi är supernöjda att vi fått möjlighet att kunna stärka upp ledningsteamet med Caroline, med den kompetens och de erfarenheter hon har inom e-handel men även i sin egenskap av entreprenör och medgrundare till ett framgångsrikt e-handelsbolag. Detta är ytterligare ett viktigt steg för Hubso, där vi nu fortsätter att förstärka företagsledningen med flera nyckelrekryteringar för att möta våra framtida tillväxtplaner, säger Josefine Abrahamsson, som är Hubsos vd och medgrundare.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.