23948sdkhjf

Löplabbet springer i medvind

Antalet kunder till de fysiska Löplabbet-butikerna var färre i fjol än 2020, men tack vare ökade snittköp lyckades sportaktören öka omsättningen med drygt 14 procent till 109 miljoner kronor jämfört med 95 miljoner 2020. Resultatet förbättrades med nästan 13 procent. Det uppger bolaget i ett pressmeddelande. I jämförbara butiker ökade omsättningen med 11 procent medan e-handeln lyfte 19 procent. Det är tredje året som Löplappet ökar sina intäkter. 2019 var omsättningen 87,2 miljoner.

 – När vi kan presentera siffror likt dessa kan det bara göras med ett stort leende på läpparna. Vi mäter oss mot ett extraordinärt år och kan trots det fortsätta växa, det är fantastiskt, säger Stellan Kinell, ansvarig för Löplabbet, i en kommentar.

– Året var långt från enkelt med allt som pandemin drog med sig men vi har klarat av att fokusera på ett strukturerat sätt och med framåtlut, säger han.

Löplabbet ägs av Intersport som förvärvade bolaget 2014 av Kooperativa förbundet, KF.

Kedjan består av åtta butiker samt e-handel. Butikerna finns i Stockholm, Farsta centrum, Umeå, Uppsala, Lund, Göteborg, Helsingborg och Malmö – samtliga i cityläge. I maj 2020 bytte Löplabbet lokal i Malmö till en mer central yta på Skomakaregatan 6.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078