23948sdkhjf

Relanserar Boomerangeffekten

Ny butik fokuserar på secondhand.

Det svenska varumärket Boomerang var tidigt ute vad gäller cirkularitet. Redan 2008 lanserade varumärket begeppet Boomerangeffekten, som innebar att använda plagg och textiler gjordes till nya produkter. 

Nu uppdaterar företaget hållbarhetsinitiativet i och med premiären av ett nytt butikskoncept på Åhléns city i Stockholm. Ytan är 50 kvadratmeter. Här kommer kunden att ha möjlighet att köpa begagnade Boomerangplagg. Dock måste kläder som ska lämnas in skickas till företagets huvudkontor. 

– Vår grundinsikt är att tidlös stil alltid överlever tillfälliga trender och att ha en produktion nära våra idéer har alltid varit viktigt för Boomerang. Jag är stolt över att vi har produktion i Sverige. Intresset är stort för våra svenskstickade jersey-plagg och vi vill gärna uppmuntra till att skicka in sina gamla modefavoriter till oss, för att vi ska kunna ge dem nytt liv via vårt kommande secondhandkoncept, säger Karin Salegård, vd på Boomerang, i en kommentar.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.106