Bianca Ingrosso och Lovisa Worge startar smyckesmärke
Bianca Ingrosso och Lovisa Worge med ett antal medgrundare kommer att starta ett smyckesmärke, och produkterna börjar säljas på torsdag. Det skriver Breakit om.
Märket kommer att heta Ani och enbart säljas på den egna e-handeln. Priserna kommer ligga mellan 600-1 200 kronor och smyckena kommer i olika grundmetaller beroende på
smycke och design där en del av kollektionen kommer i 925 sterling silver och den andra delen i mässing.
Tidigare har både Ingrosso och Worge hintat om att smyckesskapande har varit på gång i deras sociala medier, där de publicerat foton med just smycken i fokus.
– Vi har i ett års tid arbetat stenhårt med att bygga Ani. Lanseringen har vi skjutit på i två
omgångar, då vi inte är intresserade av att lansera någonting som känns till 98 procent bra -
det måste vara 100 %. Vår första kollektion ’Best friend collection’ är framtagen för att
bäras såväl till vardags som till fest. Våra smycken är designade för att passa alla tillfällen,
säger Lovisa Worge i ett pressmeddelande.
Utöver influencern Lovisa Worge och sminkskaparen Bianca Ingrosso finns Tomaj Sangchi tillsammans med Mikael Snabb, Jesper Matsch och Daniel Lindh (Daniel Welllington, Dolce&Gabbana bland annat) också med på ägarlistan.
– Det svåraste av allt för en sån här verksamhet är att göra en prognos. Men vi har satt mål som vi är nöjda och glada med, så får vi se exakt vad som händer. Lanseringen är på torsdag och vi får se vad resultatet blir, säger medgrundarna till Breakit.