Racqet siktar globalt – förstärker satsningen med ny marknadschef
Apollonia San Contreras har rekryterats till marknadschef för Thevea Brands Groups padelsatsning Racqet.
Apollonia San Contreras har en bakgrund inom marknadsföring, pr och digitalisering från bolag som Kronaby, Cdon, Hövding och Endbright. Därtill är hon ledamot i influencerbolaget Proads styrelse. Hon har rankats till en av Sveriges 101 topptalanger av Veckans Affärer och listats som en av 100 talanger under 30 av Resumé.
Thevea Brands Group, där bland annat Tretorn, Sarek och Fjällmark ingår, har hållit ett högt tempo vad gäller utrullningen av Racqet. Enligt vd Magnus Månsson har varumärket under knappt ett år nått en omsättning på drygt 10 miljoner kronor som genereras från varumärkets två butiker, egen e-handel och ett padelcenter.
Racqet accelererar satsningen ytterligare och siktar på att expandera globalt och positionera sig i sociala medier samt genom event och festivaler.
– Nu stundar en spännande utväxling av varumärket och vi är redo för att ta det stora klivet ut på den globala arenan, säger Magnus Månsson.
Apollonia San Contreras säger att hon lockades av varumärkets potential och möjlighet att ta en stark position i den snabbväxande sporten.
– Att dessutom få jobba med en sport som engagerar så mycket samt möjliggör möten mellan människor oavsett kön, ålder och bakgrund gör det ännu mer spännande, säger hon.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.