H&M lanserar Cos i återförsäljarledet
H&M-gruppen börjar under hösten 2022 sälja sitt varumärke Cos hos utländska återförsäljare för första gången. Lanseringen av Cos ska i ett första steg ske genom partnerskap med det amerikanska Nordstrom, tyska Breuninger och italienska Yoox.
Det framgår av ett pressmeddelande.
Expansionen är en del av H&M:s tillväxtstrategi för Cos genom att göra varumärket tillgängligt i fler kanaler och stärka kännedomen om varumärket, uppger bolaget.
Hos amerikanska Nordstrom kommer Cos att lanseras online och i fyra butiker i New York och New Jersey den 13 september, i samband med att varumärket debuterar på CFDA:s New York Fashion Week, uppger H&M.
Tidigt i oktober lanseras Cos via Breuningers online-plattform och varumärket kommer att finnas tillgängligt att köpa i Tyskland, Schweiz, Österrike och Polen.
Lanseringen på Yoox, som är en modehandlare på nätet, sker i september på samtliga av onlinehandlarens marknader.