23948sdkhjf

Ökning för Online brands

Online brands-koncernen – med varumärken som nyförvärvade Nordic kidswear (Isbjörn of Sweden) och Bread and Boxers – ökade omsättningen under andra kvartalet, april till juni, till 59,4 miljoner kronor jämfört med 31,8 miljoner under motsvarande kvartal i fjol. EBITDA-resultatet uppgick till -1,0 miljoner kronor jämfört med 4,5 miljoner i fjol, medan justerat rörelseresultat landade på 2,3 miljoner kronor (4,3).

I april i år slutfördes förvärvet av Nordic Kidswear AB. Dotterbolaget stod under andra kvartalet för 2 procent av koncernens omsättning, eller 1,3 miljoner kronor, medan Bread and Boxers stod för 15 procent av omsättningen eller 9,2 miljoner kronor.

"I Online Brands diversifierade portfölj har våra dotterbolag trots högre kundanskaffningspriser och lägre sökvolymer i både Sverige och övriga Europa fortsatt att öka försäljningen. Därmed kan vi konstatera att vår långsiktiga strategi att datadrivet jobba nära kundernas efterfrågan driver försäljning", skriver vd Magnus Skoglund i en kommentar.

Störst i portföljen är Trendcarpet som står för hälften av omsättnigen. I portföljen finns också Hatshop vars omsättning uppgår till 5,3 miljoner kronor. Övriga dotterbolag är Victorins och Kitchenlab.   

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066