Åhléns nya ägare till Retaildagen: ”Jag tror på framtidens handel”
Ayad Al-Saffar är koncernchef för Axcent of Scandinavia som äger Ur & Penn sedan 2002, och nyligen förvärvade Åhléns som nu också finns i portföljen.
Ayad Al-Saffar började att köpa och sälja varor som parfymer och damkläder i slutet av 1980-talet, vilket mynnade ut i en klockbutik som sedan blev till Ur & Penn.
Koncernchefen kommer att inta scenen under Retaildagen den 20 september, ett seminarium som arrangeras av branschtidningarna Dagens Handel, Fri Köpenskap, Habit och Transport & Logistik idag.
Temat är ”Handeln i omvandling – de ska ta retail in i framtiden”.
Ayad Al-Saffar tar avstamp ur sina hjärtefrågor när han reflekterar över ämnet för dagen.
– Jag kommer att prata från hjärtat om framtidens handel, om varför jag gör det jag gör. Det pratas om 'butiksdöden', men om jag hade trott på att den existerar så hade jag inte gått och köpt Åhléns.
Trots att Ayad Al-Saffar tror och satsar mycket på framtidens handel, så tror han också att det finns mycket förändringsarbete att ta itu med inom en snar framtid.
Mycket kommer att behöva ändras för att möta de nya behov som uppstår.
– I slutändan handlar det i princip om vem som ska vinna eller försvinna. Handeln kommer fortsätta finnas, det handlar bara om hur man ska driva den, säger Ayad Al-Saffar.
På scenen den 20 september står förutom Ayad Al-Saffar också bland andra Cecilia Åkesson, centrumchef för Gallerian på Hamngatan och Moodgallerian, samt Christopher Thour, expansionsansvarig på Kjell & Company, på scenen.
Retaildagen
Tema: “Handeln i omvandling – de ska ta retail in i framtiden”.
Datum: 20 september
Plats: Norra Latin, Stockholm.
Några av talarna: Cecilia Åkesson, centrumchef Gallerian, Sebastian Rudenstam, medgrundare Beleco, Jorge Castro, SEO & Growth specialist på Growth Marketing Sweden och Christopher Thour, concept & expansion manager på Kjell & Co.
Arrangörer: Dagens Handel, Fri Köpenskap, Habit, Transport & Logistik Idag.
Läs mer och anmäl dig här: Retaildagen.com
Artikeln är en del av vårt tema om Retaildagen.