CC Shoes inleder liveshoppingsamarbete
Skoföretaget CC Shoes har inlett ett samarbete med Streamify, som erbjuder liveshoppingtjänster, för att ytterligare utveckla liveshoppingen i företagets e-handel.
– 20 procent av vår omsättning kommer från vår e-handel och det finns stora möjligheter för oss att öka den andelen. Med bland annat Live Shopping tror vi att vi kan göra besökarna i e-handeln mer trygga i sitt köp, säger Wiktor Sjövall som är vd på CC Shoes i en kommentar.
CC Shoes grundades 1978 och har en fysisk butik på Sturegallerian i Stockholm, och säljer skor från italienska varumärken.
Bolaget har tidigare använt sig av liveshoppingkonceptet där kunderna kunnat titta på skorna i realtid för att kunna se hur de sitter på en människa. Enligt företaget har det ökat på försäljningen, och CC Shoes hoppas att samarbetet är en möjliggörare att nå ut till fler marknader.
– Live shopping ger möjlighet till ett mer personligt möte med kunden digitalt. Nu kan vi möta dem i deras vardagsrum – vi kan inspirera och guida på ett enkelt och tillgängligt sätt, vilket hjälper oss att göra vår digitala närvaro mer personlig samt stärka vårt varumärke, berättar Wiktor Sjövall i ett pressmeddelande.