Tina Rolén till Peak Performance
Sportföretagsprofilen Tina Rolén lämnar H&M och rollen som global head of marketing där hon har lett lanseringen av kedjans senaste varumärke, H&M Move. Tina Rolén går i stället till outdoormärket Peak Performance som vice president marketing.
Tina Rolén har en lång bakgrund i sportbranschen. Hon jobbade på Adidas i olika roller under mer än tio år. Hon har även arbetat hos The North Face som marknadschef samt Haglöfs där hon hade rollen som global marknadsdirektör. Därtill har hon gjort en avstickare i klädbranschen då hon var vd för barnmärket Mini Rodini, ett arbete som hon ledde i drygt ett år.
På Peak Performance ska hon fokusera på att stärka varumärket på den internationella marknaden.
– Som marknadsförare med en passion för outdoor hoppas jag kunna bidra med ett starkt konsumentfokus och storytelling som kan inspirera fler till en aktiv livsstil, säger hon i ett pressmeddelande.
Bolaget har även rekryterat en ny finanschef, Stefan Bratlie Persson. Han kommer senast från rekryteringsföretaget Hays där han var finanschef och satt i styrelsen.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.