Vill göra styling lättillgängligt – flera tunga namn investerar
Stylee heter en tjänst som rullades ut i början av året, och syftar till att erbjuda lättillgänglig personlig styling. Tjänsten går ut på ett stiltest som användaren genomför via bolagets hemsida, och som sedan tar fram en stilprofil som innehåller tusentals plagg från olika varumärken med hjälp av algoritmer.
– I vår mening ska alla ha möjlighet att få rekommendationer baserade på personlig stil, oavsett budget. Vi har själva saknat bra rekommendationer och upplever att branschen behöver utnyttja dagens teknik betydligt bättre, säger Sofie Perslow, medgrundare av Stylee i en kommentar.
Tidigare i år gick Karolina Roslund, vd för Perfect Day Media, Magnus Mivér, Arthur Engel, styrelsemedlem i Ellos, Olle Lundin, grundare av företagslåneaktören Froda och Daniel Soussan in som investerare i bolaget.
– Det känns fantastiskt att redan nu kunna se hur väl Stylee tagits emot. Trots en turbulent tid i svensk ekonomi har vi fått tydliga indikationer på ett stort intresse för tjänsten. På bara två månader är vi uppe i tusentals användare och börjar märka av ett lojalt beteende. Vi ser många möjligheter för Stylee framåt och vår ambition är att ständigt utveckla plattformen tillsammans med våra användare, kommenterar medgrundare Louise Torehall.