Ska utveckla Stadiums egna varumärken
Stadium har rekryterat Dennis Majer till posten som head of exclusive brands, med ansvar för att utveckla Stadiums egna varumärken som Everest och Soc.
– Vi har några av marknadens mest uppskattade varumärken inom sportsegmentet i Norden och har en fortsatt spännande resa att göra. Som ett led i att toppa upp teamet och ta nästa steg i utvecklingen av våra egna varumärken, där lansering på nya marknader är en del, känns det också fantastiskt att få addera en spelare som Dennis till laget. Dennis gedigna erfarenheter av att driva och leda design och produktutveckling inom både mode- och sportsegmentet tillsammans med hans fokus på kund, produkt och engagemang i att bygga laget kommer att bli oslagbart! Stadium är ett starkt och attraktivt varumärke vilket också gör att vi kan attrahera de bästa talangerna till vår satsning, säger Miranda Nanhed, inköps- och sortimentschef hos sportkedjan i en kommentar.
Dennis Majer kommer närmast från arbetet med egen e-handel med kläder inom padel, yoga och gym men har ett längre förflutet inom modebranschen och har arbetat på ledande poster inom försäljning, design, sourcing och produktutveckling för varumärken som Gant, Boomerang och J. Lindeberg.
– Jag ser fram emot att tillsammans med teamet ta fram nya vinnande produkter – produkter med bra kvalitet, bästsäljare som kunderna älskar. Detta tillsammans med starka team och med både kund och hållbarhet i fokus. Nyckelordet för mig är produktutveckling! Det finns också saker man ska vara nöjd med men visst finns det alltid något att skruva på, och det är något jag älskar. Det känns superkul att komma till Stadium som har sin fina bakgrund. Jag ser verkligen fram emot att ha kul, utvecklas tillsammans och lära mig mer av mina nya kollegor, säger Dennis Majer, i en kommentar.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.