Ny prisjämförelsetjänst ska bidra till smartare shopping
I verktyget, som lanseras i Klarnas app i Sverige, Danmark och Storbritannien, är det möjligt att filtrera sökningar efter färg, storlek, betyg, lagerstatus och leveransalternativ så att konsumenten slipper leta igenom miljoner oorganiserade träffar hos andra sökmotorer.
Resultaten sorteras i prisordning och förmedlar information om produktens prisutveckling vilket ger vägledning om när det bästa tillfället är att köpa.
Enligt Klarna är verktyget ett "alternativ till Google och Amazon och en viktig del i företagets affärsmodell och bygger på fjolårets uppköp av Pricerunner.”
För handlare uppges sök- och jämförelseverktyget vara en viktig säljkanal som bidrar till att öka deras synlighet, trafik och försäljning.
– Lanseringen är för oss en viktig milstolpe i vår utveckling från ett betalningsnätverk till en enda shoppingdestination - som täcker allt från inspiration, produktupptäckter, leveransspårning, digitala kvitton till sömlösa returer, säger Sebastian Siemiatkowski, medgrundare och vd för Klarna.