Plockar in miljoner för lansering av ny analysplattform
Plattformen ska hjälpa e-handlare att samla in förstapartsdata från alla kommersiella datakällor, städar datan, berika den med hjälp av AI-modeller och presentera insikter som e-handlarna kan ta beslut på i realtid.
”Detta är insikter som historiskt sett bara har varit tillgängliga för de topp 1 procent mest avancerade e-handlarna, med massiva utvecklingsavdelningar. Det kommer förändra hur e-handlare utvärderar alltifrån sina marknadsföringskampanjer till kunder, lager, ordrar och webbplatser”, skriver Dema.ai i en kommentar.
– Vi startade företaget för att vi har sett problemet från första parkett när vi byggde vår tidigare e-handel som växte från 0 till över 1,1 miljarder kronor i årlig omsättning. Många e-handelsföretag tittar idag på fel KPI:er och det är viktigare än någonsin att få kontroll över dina lönsamma kunder, lager och försäljning i realtid, säger medgrundaren Marcus Tagesson.
Bakom finansieringen står ängelinvesterarna Jacob Hellqvist (Epidemic Sound, Foodora), Johan Bendz (Zettle, Juni), Erik Segerborg (Avito, Hemnet) samt investerarkollektivet Framtid.