BESTSELLERs digitala showrooms transformerar wholesale-verksamheten.
De senaste åren har wholesale-verksamheten för modeindustrin präglats av stora utmaningar med störningar leveranskedjorna på grund av både pandemi och krig. Med en annalkande lågkonjunktur har BESTSELLER valt att effektivisera och digitalisera sin wholesale-försäljning med Touchtech.
”En uppenbar fördel är att vi kan presentera nya produkter snabbare – och vi säljer de blixtsnabbt. Detta är mycket uppskattad också av våra kunder. Dessutom får vi större användning för det inspirerande marknadsföringsmaterialet som producerats. Detta bidrar till att våra kunder snabbare får en bättre uppfattning av vår kollektion – oavsett om vi har tillgång till fysiska prover eller inte. Touchtech är en mjukvara som vi använder på stora touchskärmar i fysiska showrooms som gör det enkelt att inspirera och ta beställningar,” säger Frederik Leerskov Bugslag på BESTSELLER.
”Vi har minskat produktionen av fysiska prover med 30 procent. Förutom att frigöra utrymme i våra showroom sparar vi tid med att förbereda inför kundermöten då vi inte behöver packa upp, stryka, märka osv. Kort och gott, vi sparar arbetstid som vi istället kan använda för att stärka våra kundrelationer. Om det lönar sig med Touchtech? Ja absolut - förutom ökad försäljning minskar vi cancelleringar pga att vi inte uppnår minimumkraven för produktion av produkterna. Som bonus hjälper det oss att nåra våra hållbarhetsmål då vi producerar färre prover,” säger Kasper Bermann Nielsen på Vero Moda.
”Touchtech förenklar allt och spar tid. Jag kan alltid presentera hela kollektionen även med ett fåtal prover. Istället för att bära med mig 10 väskor med prover, behöver jag endast en när jag besöker kunder. Tack vare att jag kan kombinera produktbilder och marknadsföringsbilder på ett enkelt sätt kan jag skapa säljdrivna och inspirerande presentationer. Vissa kunder vill se produkter direkt medan andra giller mer ”storytelling”. Med Touchtech kan jag tillfredsställa båda kundbehoven,” säger Linnea Vest, International Sales och Product Representative på Vero Moda.
Läs hela artikeln här.