H&M drar kollektionerna till sin spets med Snapchat
H&M har implementerat Snaps Camera Kit, med inbyggd AR (Augmented Reality) i mobilappen. Det är en nyckelfärdig lösning som gör det möjligt för utvecklare att dra nytta av Snaps AR-plattform och teknologi.
På så sätt kan H&M integrera Snaps kamerateknik och linser i sina egna mobil- och webbgränssnitt och möta kunder där de är.
Genom linserna kan användarna prova och posera med olika digitala mönster.
Lösningen, som kan användas både för eget bruk och delas med andra, har utvecklats av H&M i samarbete med Institute of Digital Fashion.
– Augmented reality är ett kraftfullt verktyg för att främja självuttryck och kreativitet. De innovativa AR-plaggen skapade av iODF och H&M representerar ett otroligt uppslukande och tillgängligt sätt att engagera H&M:s community i den digitala modevärlden, säger Lars Bo Jeppesen, Nordenchef på Snap.
Enligt Snap har över 250 miljoner Snapchat-användare använt AR-shoppinglinser över 5 miljarder gånger sedan januari förra året.
Fler kända användare av Snaps Camera Kit-lösning är Puma och Samsung.