Understatement fälls för könsdiskriminerande reklam
Understatement, från vänster: Marie Stolt, grundare och vd, Yvet Malmveld, operativ chef för produktion och produktutveckling, Maria Lager, grundare och marknadschef och Stefan Fragner, som delar vd-rollen med Marie Stolt. Foto: Understatement
Reklamombudsmannen, RO, fäller det svenska underklädesvarumärket Understatement för reklam som har synts på baksidan av bussar som tillhör Stockholms lokaltrafik. Nämnden anser att kvinnan, som poserar i svarta spetstrosor, framställs som ett sexobjekt och på ett nedvärderande för kvinnor i allmänhet då bilden, som är tagen bakifrån, är b...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration