Succébolag lanserar klädkollektion
Solglasögonmärket har haft en flygande start. Under de tre senaste åren har bolaget vuxit från 55 miljoner kronor i omsättning till 94 miljoner.
Nu adderas även kläder till utbudet. I dag släpps en dam- och herrkollektion i bolagets e-handel och butik. Bakom kollektionen står Chimis medgrundare och designer Charlie Lindström, som i en kommentar understryker att Chimi inte ser sig inte som ett konventionellt modevarumärke. I debutkollektionen korsbefruktar han sportmode med skräddat.
Plaggen är bland annat tillverkade i återvunnen nylon. Nyheter kommer att släppas löpande.
Samtidigt förbereder sig bolaget för ytterligare en debut. I månadsskiftet januari/februari öppnar Chimi sin första fysiska butik utanför Sverige, närmare bestämt i Paris. Butiken ligger mitt i centrala Marais, på 127 Rue Vielle du Temple. Därefter väntar etablering USA.
– Före årets slut ska vi även slå upp dörrarna och bjuda in våra amerikanska kunder till vår värld i New York, skriver Fanny Savilahti, pr- och kommunikationschef, till Habit.
Chimi har butiker på Kungsgatan i Stockholm och på NK i Göteborg.