23948sdkhjf

Underklädesmärke flyttar in i varuhus

Gästspelar på NK.

Efter att ha drivit butik på Kungsgatan i centrala Stockholm flyttar Closely in på NK i Stockholm och ytan NK Stage. 

Varumärkets grundare, Tove Langseth och Filip Nilsson som grundade Closely 2019, anser att den fysiska butikstrenden är på väg tillbaka efter många år av tillbakagång och fokus på direkt till konsumentvarumärken.

– Förutsättningar för annonsering i sociala medier har förändrats dramatiskt till det sämre. För oss betyder det att den fysiska butiken känns relevantare i dag än när vi skissade på varumärket. Även om sociala medier kommer fortsatt vara viktigt för oss, kan vi inte förlita oss på det, vi behöver bli bredare och synas i fler skyltfönster. Både egna butiker och wholesale kommer bli viktigare delar av vår affärsmodell, sade Filip Nilsson i en intervju med Habit i fjol.

Closely, som Lindex är delägare i, säljs i egen e-handel, på egen yta på Åhléns city i Stockholm och Göteborg samt på Stockmann i Helsingfors. Försäljningen på NK pågår under en månad.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078