Residus knäcker hållbarhetskoden
Med QR-koder i plaggen ger Residus såväl konsumenter som konkurrenter möjlighet att granska produktionskedjan in i minsta detalj. Anledningen är enkel enligt grundarna. Den som vill vara trovärdig med sitt hållbarhetsarbete måste också våga vara transparent.
”Vi vill växa stabilt och bli ännu bättre på det vi gör”, säger Elin Mohlander (till höger) och Evalena Jonsson, grundarna till Residus. Foto: Camilla Svensk/Habit
När Elin Mohlander och Evalena Jonsson grundade Residus 2017 var det med höga ambitioner och ideal. De skulle skapa ett varumärke där alla delar av produktionen var så etiskt och miljömässigt hållbar som bara var möjligt. Med minimala resurser valde de att fokusera på ett erkänt miljö- och resursslöseri; tyger som av olika skäl ratas eller blivit ö...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration