23948sdkhjf

Djerf Avenue lanserar skönhetslinje

Den 27 mars släpps produkterna. 

Svenska klädmärket Djerf Avenue adderar skönhetsprodukter till sitt erbjudande. Det skriver bolaget i ett inlägg på Linkedin. Initialt handlar det om två hårprodukter som kommer att lanseras i varumärkets veckolånga popup-butik i New York och i e-handeln i slutet av mars. 

– Det känns som att det borde ha varit en strategisk plan, men det var ett slags lyckligt sammanträffande, säger grundaren Matilda Djerf till Who, What Wear, och utlovar fler produkter till Djerf Avenue Beauty.

Idén om en skönhetslinje föddes 2021 och har tagit två år att utveckla. Hon medger att det har varit svårt att hålla konceptet hemligt. 

– Varje gång jag använt produkterna vill jag bara dela det. Jag vill bara prata om det med alla. 

Djerf Avenue har haft en flygande start sedan lanseringen 2019. 2021 nådde företaget en omsättning på drygt 80 miljoner kronor och gjorde en vinst på cirka 27 miljoner kronor. 2022 ökade omsättningen till 370 miljoner kronor medan vinsten uppgick till drygt 123 miljoner kronor. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.111