23948sdkhjf

Premiär för Newhouses nya koncept i Göteborg

Svenska Newhouse fortsätter sitt omtag av varumärket som inleddes i början på året.

I dag, den 3 oktober, presenterar det familjeägda varumärket, som drivs av tredje generationen, sitt nya butikskoncept i samband med att dörrarna slås upp till den ombyggda butiken på NK Göteborg.

– Våra ambitioner med Newhouse är större än Sverige men för att lyckas behöver vi bli ännu bättre på att förklara vad som gör Newhouse unikt: Väldigt hög kvalitet och omsorg för passform som vi säkerställer genom att konstruera plaggen i vår sömnadsateljé i Borås, säger Antonia Buskas Häller, vd på Newhouse, och tillägger:

– Med ett nytt varumärkesuttryck på plats har vi bättre förutsättningar att positionera oss hos fler kvinnor som uppskattar klassiskt mode.

Så sent som i maj presenterade Newhouse både en ny visuell identitet, ny webbutik, ett bredare sortiment och det nya butikskonceptet.

Parallellt planeras även för flera nyetableringar, men mer detaljer än så vill vd:n i nuläget inte avslöja för Habit.

Varumärket har även expanderat till nya marknadsplatser, så som Zalando, Boost och Ellos.

– För två år sedan kom min man in i Newhouse och tillsammans har vi satt nya mål för bolaget. Ambitionen att växa betydligt den kommande femårsperioden och under de senaste två åren har vi lagt grunden för det, sa Antonia Buskas Häller i en tidigare intervju med Habit.

I dag har Newhouse tolv egna butiker i Sverige, e-handel på tolv europeiska marknader, finns på marknadsplatser i Norden och hos ett sjuttiotal återförsäljare i Norden.


Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079