Enligt McKinseys årliga rapport, The State of Fashion, väntar dessvärre inga gyllene tider på andra sidan nyåret.
– Industrin är inne i en ganska tråkig utveckling. 2024 ser platt ut och tyvärr ser det ganska likt ut för 2025, sade Gabrielle Johansen, associate partner på McKinsey & Company.
Enligt The State of Fashion stod enbart 20 av de 35...
Branschveteraner levererade sina bästa tips för internationell tillväxt: ”Var fysiskt närvarande”
Vilka marknader och möjligheter öppnar sig under 2025 för företag och varumärken med internationella ambitioner? Under Habit Fashion Forum den 4 oktober samlades branschen på Brygghuset i Stockholm för att dela erfarenheter om ekonomiska, praktiska och logistiska förutsättningar för alla som vill vidga vyerna.
Några av dem som gästade scenen under Habit Fashion Forum i Stockholm, från vänster: Stefan Palm, grundare och vd, Lager 157; Elin Alemdar, grundare och vd, Stylien; Ida Petersson, ledamot i Filippa K och grundare av Good Eggs Agency och Gabrielle Johansen, associate partner på McKinsey & Company. Foto: Christina Bild
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration