Ordet relevans löper som en röd tråd i samtalet med Ann Ringstrand – designern som växte upp i Borås, utbildade sig på Textilhögskolan i samma stad och 2001 grundade klädmärket Hope tillsammans med Stefan Söderberg.
Hopes relevans bestod i att många ville investera i plaggen. Så resonerar Ann Ringstrand när hon blickar tillbaka. Vid millennieskift...
Ann Ringstrand följer upp succén: ”Ett kvitto på relevans”
Fyra år efter debuten med syboken för hemsömnad är Ann Ringstrand aktuell med en uppföljare. Denna gång delar designern och Hope-grundaren Ann Ringstrand recepten till tio matchande nyckelplagg. ”Höjden av relevans är när någon vill göra det man har gjort. En gång i tiden kallades det att bli kopierad. I dag är det kvittot på relevans.”

”Det går inte att blunda för modeindustrins stora bidrag till klimatkrisen. Då tror jag att vi behöver kreativiteten mer än någonsin", säger Ann Ringstrand. Foto: Mattias Björklund Bremer
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration