Med start i dag, tisdag, samlas den internationella herrmodescenen i italienska Florens när inköpsmässan Pitti Immagine Uomo öppnar dörrarna för höst- och vinterkollektionerna 2025/2026.
Antalet svenska varumärken är fler än på länge. På plats finns jeansmärket -1Nordic denim, accessoarföretaget Amanda Christensen, klädmärket Brixtol Textile...
Svenskt på Pitti Uomo – flera gör debut: ”Sätta menswear på kartan”
Utbudet av svenska varumärken större än på länge.
Från vänster: Samuel Stenberg, vd på Lisa Yang, Gustav Kjellander, medgrundare Brixtol Textiles, John-Ruben Holtback, medgrundare av Unna, och Stefan Mayer, vd på Sneaky Steve. Foto: Pressbilder/Pitti Immagine Uomo, Kollage Habit
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration