23948sdkhjf

Peak satsar på egna lagg

Peak Performance vill profilera sig ännu härdare i den alpina världen

och har därför i samarbete med alpinutrustningsleverantören Scott tagit

fram en serie exklusiva skidprodukter som ett par skidor och stavar, en

hjälm och ett par skidglasögon.

-- Peak Performance uppstod ur alpin skidäkning och det här sätter

ytterligare spets pä vär kärnverksamhet. Det innebär inte att vi frän

och med nu ocksä ska bli skidleverantör. Det här gör vi för att stärka

varumärket, säger Jonas Ottosson, vd för Peak Performance.

Produkterna riktar sig till skidäkare som ställer höga krav pä sin

utrustning och kommer att säljas i begränsad upplaga. Skidorna har

exempelvis tillverkats i 200 par och hjälmen och glasögonen i 800

exemplar. De kommer dessutom bara att säljas av de Peak

Performace-äterförsäljare som är bäst pä att sälja av märkets

active-sortiment. Konsumentpriset för skidorna är 9 000 kronor, hjälmen

1 300 kronor och glasögonen och stavarna 1 000 respektive 800 kronor,

men det nägon ekonomisk vinst räknar företaget inte med.

-- Det skulle krävas större volymer för att man skulle kunna räkna hem

det här ekonomiskt sett. Det här ska man snarare jämföra med en

catwalkvisning eller när ett skotillverkare anlitar en känd

gästdesigner. Alltsä nägonting som plogar för varumärket, förklarar

Jonas Ottosson.

Peak Performances skidprodukter kommer att finnas i utvalda butiker,

bland annat pä Biblioteksgatan i Stockholm, frän och med den första

november.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063