23948sdkhjf

Minskning för VRG

Sko- och accessoarkoncernens försäljning backade i februari, totalt och i Sverige. Rizzo utvecklades bättre än accessoarkoncepten.
Minskningen gäller koncernens totala försäljning som uppgick till 47 miljoner kronor jämfört med 51 miljoner kronor, den jämförbara försäljningen minskade med 7 procent. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under februari med 3 procent jämfört med samma månad i fjol. Vid utgången av månaden uppgick antalet butiker till 143 vilket var 7 färre än vid utgången av samma månad i fjol.

– Koncernens skokedja Rizzo utvecklades stabilt under månaden medan Accent och Morris hade svagare försäljning bland annat till följd av vissa tillfälliga leveransstörningar. Vårt arbete med att förstärka kunderbjudandet genom att utveckla sortimentet, höja designgraden och forma tydliga koncept pågår, säger Christel Kinning tillförordnad vd i Venue Retail Group.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063