23948sdkhjf

De tar sig an klassisk sportsandal

Ett nytt svenskt partnerskap och nya försäljningskanaler ska göra klassiska sandalen Teva populär i modebutiken.
Svenska agenturen Sunday-Seven och danska Peter Færch från Blue Love ska tillsammans med Fritidsagenten A/S se till att modebranschen får upp ögonen för det klassiska sandalvarumärket. Teva Originals är en uppdaterad modell av sandalen som har mer än 30 år på nacken. Olika samarbeten med tongivande branschaktörer som Opening Ceremony har gjort varumärket poppis i USA, Japan och Storbritannien.

– Vi har länge letat efter en kronjuvel i vår agentur, och nu har vi hittat den. Ett klassiskt starkt varumärke med en tydlig produkt knuten till sig. Teva Originals är ett otroligt intressant varumärke och kommer byggas upp genom att endast distribueras till ett fåtal återförsäljare i Sverige. Teva lyckas med det omöjliga - att kombinera en klassisk produkt med funktion med en väldigt hög modegrad, säger Emil Holmström, delägare till Sunday-Seven.

– Sunday-Seven med Emil Holmström och Gustav Kjellander har länge varit en del av den svenska modemarknaden. Sunday-Seven jobbar endast med stora varumärken som har en tydlig profil och en stark produkt knutna till sig. Deras nätverk är en stark tillgång för Teva Originals och har gjort dem båda till ett självklart partnerval för Fritidsagenten, säger Jan Landsgrav Kristensen, vd för Fritidsagenten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.049