Från Adidas till Gant
Modebolaget rekryterar från Adidas, Oscar Jacobson och Luxottica och bygger enligt egen utsago ett drömteam som ska ta livsstilsvarumärket in i framtiden. Ny kreativ chef rekryteras internt.
– Vi bygger en organisation som kombinerar konst och teknologi och som alltid sätter kunden först. Genom att slå ihop produktutvecklingen och marknadsfunktionerna under en chef blir vi mer effektiva och mer fokuserade än våra konkurrenter. Modeindustrin går igenom en enorm förändring just nu och vi planerar att leda den, säger vd Patrik Nilsson i ett pressmeddelande.
Patric Söderström har utsetts till global försäljningschef. Han kommer närmast från optikerjätten Luxottica där han haft ansvaret för Nordeuropa. Han tillträder i maj. Vidare anställer Gant även Gunnar Hedendahl som närmast kommer från Oscar Jacobson. Han har gedigen erfarenhet av bland annat försäljning och marknadsföring och har även arbetat hos J Lindeberg och Tommy Hilfiger. På Gant får han titeln business unit director och ska framförallt arbeta med Gant Diamond G och Gant Rugger.
Hedendahl ersätter Matthew Wood som byter position inom företaget och blir ny kreativ chef. Han ersätter Christopher Bastin som lämnade Gant i fjol. Wood har arbetat för modeföretaget i ett år har erfarenhet från bland annat DKNY och australiensiska Saba.