23948sdkhjf

Arket är H&M:s nya koncept

Tidig höst lanserar H&M ett nytt varumärke. Butikskonceptet inkluderar även ett café.

Arket beskrivs som ett varumärke med kvalitet i fokus, med enkel, tidlös och funktionell design. Det kommuniceras i H&M:s senaste kvartalsrapport.

Kollektionerna ska innefatta plagg för herr, dam och barn, samt ett mindre urval hemprodukter. Prisbilden uppges vara bred, men något högre än H&M:s ordinarie sortiment. Arket kommer att få sällskap av ett antal externa varumärken i butik. Butikerna kommer även att inkludera caféverksamhet med inriktning på det nordiska köket.

London är först ut bland butiksetableringarna. Öppningen sker efter sommaren. Samtidigt öppnar klädkedjan e-handel på 18 europeiska marknader. Butiken i London följs av etableringar i Bryssel, Köpenhamn och München.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.083