23948sdkhjf

Sandqvist reparerar

Väsk- och accessoarvarumärket drar igång reparationsservice för att uppmuntra till hållbar konsumtion.

Tjänsten ska även omfatta redesign men även försäljning av begagnade väskor.

– Vår ambition har alltid varit att göra hållbara produkter. Men med tiden blir produkter slitna, ibland går de sönder eller så tröttnar vi på dem. Vi vill att våra väskor ska användas och tas hand om så länge som möjligt, därför kommer vi göra vårt bästa för att hjälpa till att ge gamla väskor ett längre liv, säger Sebastian Westin, medgrundare och marknadschef i en kommentar.

Första butiken att erbjuda servicen blir enheten på Swedenborgsgatan på Södermalm i Stockholm. Under 2017 kommer Sandqvist Repair att expandera till samtliga av företagets butiker även webbutiken där kunder får möjlighet att beställa reservdelar.

Sandqvist grundades 2004 och har fyra butiker, två i Stockholm, en vardera i Göteborg och London samt ett stort antal återförsäljare.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.087