23948sdkhjf

Campadre förvärvar konkurrent

Shoppingklubben köper Qliro Groups medlemsdito Members.com.

Campadre förvärvar konkurrenten Members.com, grundat 2011, av ägaren Qliro Group för en initial köpeskilling om cirka 10 miljoner kronor plus en villkorad uppskjuten tilläggsköpeskilling om upp till 4,2 miljoner kronor. Samtidigt tecknas ett samarbetsavtal med Nelly och Campadre blir exklusiv kanal för deras shoppingklubbsförsäljning. Därtill blir Campadre även samarbetspartner till Qliro Financial Services avseende betalningslösningar i Norden.

– Förvärvet av Members.com innebär att vi stärker vår position som den ledande shoppingklubben i Norden där vi nu kommer att passera 2 miljoner registrerade medlemmar och en försäljning på omkring en kvarts miljard under 2017. Med Members.com tar vi dessutom klivet till Holland som blir vår första marknad utanför Norden, säger Stefan von Stein, vd för Campadre Scandinavia AB i en kommentar.

Campadres omsättningen uppgick i fjol till omkring 148 miljoner kronor samtidigt som man nådde lönsamhet. Ambitionen med förvärvet är att nå 1 miljard kronor i omsättning 2020. I ett pressmeddelande skriver Qliro Group att men nu avser att fullt ut fokusera på Nelly.com och NLY MAN. För Qliro Group förväntas försäljningen ge upphov till en positiv initial resultateffekt om cirka 5 till 7 miljoner kronor.

Campadre grundades av Pelle Törnberg, Mikael Solberg och Torsten Jansson 2009 och har i dag 1,5 miljoner medlemmar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093