Med branschfrågor i fokus
Idag, den 17 maj 2017 genomförs konferensen Habit Modebranschens Dag på Textile Fashion Center och temat för dagen är konsumenten och under dagen avhandlas frågor som vem är framtidens konsument och hur kan modebranschen möta dess krav och önskningar.
Närmare 300 personer kommer under dagen att få lyssna till den nakna sanningen om företaget NA-KD som på ett och ett halvt år fått globalt fäste och attraherar både konsumenter och investerare. Grundaren Jarno Vanhatapio ska berätta om hur han ser på den nya generationen och att hålla den röda tråden i e-handelsföretaget som når stora delar av världen. På plats är även modeföretaget Velour by Nostalgi och grundaren Per Andersson ska berätta om det långsiktiga målet att göra hela kollektionen hållbar.
Även hållbarhet är temat för flera programpunkter där både Lindex och Gina Tricot är inbjudna för att dela med sig om hållbarhetsarbetet. Programmet präglas även av platsen, textilstaden Borås, med fler lokala inslag utöver Gina Tricot- nämligen Ellos och Re:texile.