23948sdkhjf

Ny butiksstrategi för Hunkydory

Efter konkursen i retailbolaget väljer modemärket att relansera webbutiken och lägga fokus på e-handel och återförsäljarna.

I slutet av februari försattes det bolag där modemärkets butiker på NK i Stockholm och Täby centrum låg i konkurs, Hunkydory Retail AB. Enligt konkursansökan till Nacka tingsrätt den 23 februari, som Habit har tagit del av,framgår att bolaget var på obestånd och saknade förmåga att betala skulder vart efter de förföll. Några hyresskulder fanns dock inte i bolaget.

I ett mejl till Habit skriver pr-ansvarige Niki Rollof följande;

”Vi valde att stänga ner våra butiker på NK och i Täby Centrum för att istället fokusera på vår digitala utveckling i enlighet med utsatt strategi”.

Enligt Rollof ska bolaget nu relansera e-handelsplattformen samt titta på nya typer av butikskoncept som går bortom den traditionella butiksformen. När de besluten fastställdes, lades verksamheten inom bolaget som heter Hunkydory Retail ned och Hunkydory Holding bolaget består.


Hon skriver att det inte finns några motsättningar i att fortsätta driva wholesale likt bolaget tidigare gjort. I nuläget finns modemärket representerade på ytor hos närmare 400 återförsaäljare på 10 marknader, både inom och utanför Europa.

Modebolaget har även kvar ytorna på Åhléns City i Stockholm och Göteborg.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062