23948sdkhjf

”Varumärket lever vidare”

Hunkydory som varumärke ska drivas vidare av grundarduon i nytt bolag. Höstens varor levereras som planerat och införsäljningen för SS18 stundar. Det säger Ulrika Bjercke till Habit.

I en intervju med Habit med anledning av konkursen i HUDO Supply AB, tidigare Hunkydory AB, säger medgrundaren Ulrika Bjercke att varumärket ska leva kvar med namnet Hunkydory. Hon vill även lugna återförsäljarna med att kommande höstkollektion levereras som planerat och att införsäljningen av SS18 snart påbörjas. Kollektionen ska visas i showroomet på Kaptensgatan i Stockholm.

Till Habit säger Ulrika Bjercke att hon även vill tacka återförsäljarna för det stöd de visat och att grundarduon nu arbetar vidare med ett framtida Hunkydory.

– Det här är vår bebis, vårt livsverk som vi arbetat med i mer än 20 år och drivit upp på egen hand till att omsätta nära 130 miljoner och det är inget som vi tänker ge upp. Vi, jag och Christopher Bjercke, ska fortsatt driva varumärket vidare i det nya bolaget Hunkydory Studio, säger Ulrika Bjercke.

Ulrika Bjercke vill i nuläget gå in på orsakerna och detaljer bakom konkursen och inte heller exakt hur det nya bolaget ska drivas.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078