Herrmodemärke expanderar
John Henric tar konceptet till Danmark och öppnar till ytan största butiken till dags dato på Østergade 1 invid Strøget 1 november.
Butiken, med grannar som Michael Kors och Armani, omfattar totalt 164 kvadratmeter med en säljyta om 110 kvadratmeter. I samband med öppningen översätts herrmodemärkets e-handel till danska.
– Med en fysisk butik på absoluta toppläge kommer vi ge sidan legitimitet hos kunden och tanken är att inom sinom tid kommer den fungera som omnikanal. Vi satsar på att bli helt ledande online inom två år i Skandinavien på herraccessoarer precis som vi är i dag i Sverige i fysisk handel, skriver vd John Ekström i ett mejl till Habit.
Siktet har under en tid varit inställt på att expandera märket till nya marknader och i somras kommunicerade John Henric att bolaget sonderar terrängen, förutom Danmark, även i Tyskland och England för lansering av fler butiker parallellt med en stor satsning online som sker över sommaren och hösten. I dag säljer varumärket online till hela världen.
I Sverige har märket butiker på Väla centrum, Mall of Scandinavia, Avenyn och NK i Göteborg, Sturegallerian i Stockholm, Täby centrum, Emporia samt Södra Tullgatan i Malmö, Gränbystaden galleria i Uppsala, Nova i Lund samt Sthlm Quality Outlet.