"Pitti Uomo är en viktig plattform för oss "
Januariupplagan av mässan lockade totalt drygt 36 000, besökare varav 25 000 inköpare, vilket var en ökning av antalet besökare jämfört med januari fjol. Pitti Uomo noterade särskilt fler besökare från delar av Asien men även Ryssland och USA.
Eton är en sedan länge en flitig utställare på mässan och ställde ut på en 150 kvadratmeter stor monter.
- Pitti Uomo fortsätter vara en viktig plattform för oss där vi har chans att möta många internationella kunder. I mitt tycke var detta vår bästa monter någonsin och överlag var responsen från kunder och press mycket positiv. Till höstens kollektion har inspirationen hämtats från Kyoto i Japan. Med tanke på temat var det extra roligt med alla nya besökare från Asien, säger vd Hans Davidson till Habit.
Hans Davidson berättar att han upplever att montern var mer välbesökt än någonsin med över 2 000 besökare. Besökarna bestod av för företaget många viktiga internationella kunder som spanska bland andra El Corte Inglés, kanadensiska Harry Rosen och turkiska Beymen.
Hur viktigt är det att delta på mässa för er och just Pitti Uomo?
- Det är en kombination av att marknadsföra sig mot nya marknader – exempelvis Asien – och att fördjupa bra relationer med redan befintliga kunder. Sedan handlar det också om att skapa en insikt för kunder om varumärket, vart vi rör oss och hur man som kund kan få hänga med på den spännande resan.
Eton anordnad även ett cocktailevent i Florens.
Förutom Eton ställde även Vagabond, C.O.F Studios,Chimi, Chpo, Tiger of Sweden, Cord and Co. , edicated, Cavaliere, Bread & Boxers, Neuw, Stutterheim, Tretorn, TWLW, Peak Performance, Sandqvist, Elvine, Hestra, Happy Socks och Oscar Jacobson ut på mässan som återkommer i sommar i Florens 12 till 15 juni.