23948sdkhjf

Så blir MoS en bättre plats

Köpcentrum lyfter fram hållbart mode med hjälp av livsstilsbloggare och välgörenhetsorganisation.

Med hjälp av interaktiv klädbox där tackinslag aktiveras när besökaren återvinner, livstilsbloggaren Michaela Forni och välgörenhetsorganisationen Human Bridge vill köpcentrumet Mall of Scandinavia sätta fokus på hållbart mode under perioden 23 februari till 4 mars.

Ambitionen är att kunderna ska återvinna kläder som sedan plockas upp av Human Bridge och säljas vidare i second hand-butiker eller används till att bistå humanitära hjälpinsatser och inspireras av Michaela Fornis klädinstallationer med "hållbara" favoriter.

– Mall of Scandinavia har ett starkt modeutbud och det är viktigt för oss att uppmuntra till hållbara alternativ. Genom kampanjen vill vi ge våra besökare möjligheten att ge sina gamla kläder ett nytt liv samt att få inspiration till att handla mer hållbart mode, säger Sophie Karls, köpcentrumchef Mall of Scandinavia i en kommentar.

Initiativet är en del av fastighetsägaren Unibail Rodamcos globala CSR-strategi ”Better Places 2030”.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062