Så ser nya JC ut
Butikskedjan presenterar nytt butikskoncept och lägger fokus på enbart denim i en ny butik i Avion shopping i Umeå. Butiken omfattar 140 kvadratmeter säljyta vilket enligt kedjan är en perfekt och effektiv ytstorlek för det nya konceptet där stor energi lagts på omnikanalstrategi.
I butiken finns ny teknik som skärmar vid entrén för att hjälpa kunden hitta till rätt modell och märke i den fysiska miljön men också för att integrera butiksupplevelsen med e-handel. I butiken presenteras sedan de föreslagna jeansmodellerna genom att boxar med jeans som passar önskemålen tänds upp.
– Ambitionen med det nya butikskonceptet är att föra e-handeln in i butiken och ändå låta kunden dra nytta av personalens expertis och service, säger Stefano di Martino, vd för JC i en kommentar.
Inredningen består av väggfasta boxar med jeans sorterade efter framförallt passform men även varumärke, tvätt och färg. I sortimentet finns märken som Lee, Levi´s, Replay, Tiger of Sweden och Velour.
JC ska öppna fler fysiska butiker och ytterligare åtta butiker är under planering under året. När och var öppningar ska ske kan inte Sverigechef Josefine Seifert uttala sig om när Habit ställer frågan.
Förutom det nya denimkonceptet bygger kedjan om även de större butikerna med fullsortiment. De olika butiksspåren löper parallellt bredvid varandra. Sedan i höstas finns även skor i sortimentet och i vår plockar kedjan in sneakermodeller i bland annat kanvas under egna varumärket Crocker.