23948sdkhjf

Därför satsar Egmont på nischad e-handel

Mediekoncernen tror på näthandeln. Senaste förvärvet är Outnorth. Men än så länge är Egmonts e-handelsportfölj bara halvtom. Här utvecklar Cato Broberg bolagets strategi.
Det är inte bara handeln som är utsatt för förändrade konsumentbeteenden. Även förlagsbranschen är under press. I takt med en vikande mediemarknad ser mediekoncernen Egmont Publishing e-handeln som en god investering. Målet är att bli ledande i Norden. Fram till 2020 ska koncernens e-handelsportfölj nå en omsättning på totalt 500 miljoner euro. Til...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.072