23948sdkhjf

Scorett med ny e-handel – lanserar Instashop

Efter sju år byter skokedjan plattform och hoppas på så vis sudda ut gränsen mellan fysisk och digital handel.

Scorett lanserade i veckan ny e-handelslösning där bland annat Instashop ingår i satsningen. Anledningen är att bättre koppla ihop e-handel med bland annat sociala medier.

Vår förhoppning är att inspiration, delaktighet och konsumentens intresse i att få spridning av sitt eget material ska bidra till såväl en ökad e-handelstrafik och konvertering som engagemang och varumärkeskännedom. Till följd av att våra produktbilder sällskapas av förtjänat innehåll från våra konsumenter, blir det också lättare för kunden att finna produkter och smidigt kunna handla produkter de sett i Sociala kanaler, säger Kim Sahlén, e-handelsansvarig på skokedjan i en kommentar.

Skokedjan ser under våren även över kundklubben och implementerar nytt lojalitetsprogram.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062