Ska ta steget ut i Europa
19 till 29 juni visar svenska skomärket Flattered upp vår- och sommarkollektionen för 2019 med ett tillfälligt showroom på 8 rue de Bourg l´Abbé i Paris.
Satsningen, i samband med den stora inköpsveckan i Paris i slutet på juni, är ett led i att märket vill nå ut i Europa.
- Flattered är i en väldigt stark tillväxtfas där vi nu är redo att ta nästa steg ut i Europa. Det ska blir väldigt spännande att visa upp våra nya kollektion i Paris. Vi har tidigare nosat på de internationella marknaderna via försäljning i vår egen webbshop men nu tar vi alltså steget till att etablera oss även hos externa återförsäljare runt om i Europa, säger Gustav Lidén, vd och medgrundare till Flattered i en kommentar till Habit.
Enligt skoföretaget har tillväxten varit väldigt stark i Sverige och Norden och skoföretaget har på kort tid fått många nya återförsäljare i regionen.
Flattered hoppas att satsningen på att möta externa återförsäljare i Paris ska bli ett steg till en starkare etablering i Europa både för företagets kanaler, även direkt till konsument.