23948sdkhjf

Miljardmål i sikte

Hon ska ta varumärket till en miljard kronor. Hör henne på Habit Modebranschens Dag.

Pernilla Nyrensten, vd och en av grundarna till Revolution Race, vill ta outdoorvarumärket som hon och hennes man grundade 2013, ut i världen.

– Vi startade från noll och byggde det helt och hållet från sociala medier, säger Pernilla Nyrensten till Habit.

Sedan starten har företaget vuxit organiskt till 230 miljoner kronor för det brutna räkenskapsåret 2017/2018. Under tredje kvartalet stundar lansering i USA.

– Det kommer bli jättespännande med ett så stort land och som är ett känt outdoorland. Vi får se vad det kommer att betyda. Får vi genomslag där kommer det bli stora förändringar för oss, såklart.

I november i fjol gick riskkapitalisten Altor in som delägare. Målet är att mer än fyrdubbla omsättningen inom fyra år och nå en miljard kronor i omsättning.

– Vi vill ju blir ett världsbrand. Hela världen ska ha våra ’happy’ outdoorplagg, säger Pernilla Nyrensten.

Hör henne berätta om resan med Revolution Race på Habit Modebranschens Dag 2018 i Borås den 30 maj. 

Säkra din plats på Habit Modebranschens Dag här! Se hela programmet här.  

Artikeln är en del av vårt tema om Habit Modebranschens Dag.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.083