23948sdkhjf

Från Indiska till Sealife

Efter knappt ett år hos Indiska tillträder Anneli Furustad nu tjänsten som online och marknadschef för Sealife och Nautiska Magasinet.

Anneli Furustad tilträdde på måndagen rollen som online- och marknadschef för Sealife och Nautiska Magasinet. Hon kommer närmast från Indiska och rollen som CIO, chief information officer, med ansvar för e-handeln.

Hon kom till Indiska i november 2017.

- Jag får ett helhetsansvar över allt online och allt inom marknadsföring inom Sealife och Nautiska. På Indiska arbetade jag som CIO och med e-handeln men med 20 år inom IT i bagaget vill jag nu testa på att jobba helt med fokus på kunder och sälj digitalt. Allt inom e-handel är det jag tycker är extra intressant just nu. Att arbetsfältet är så brett fick mig att tacka ja. Att få arbeta med annonsering, konverteringsoptimering, kundanalyser, SEO och sortiment känns fantastiskt kul, säger Anneli Furustad till Habit.

I dag består Sealife  av två året runt-butiker för Sealife, en butik i Gamla stan i Stockholm för Nautiska Magsinet och butiken på NK i Stockholm där Sealife driver 1 500 kvadratmeter under namnet NK sport och fritid. Därtill ingår fem sommarbutiker i Sandhamn, Bullandö, Visby, Marstrand och Vaxholm i bolaget.

- Jag älskar hög hastighet och snabba beslut och det blir såklart enklare om man sitter på bägge dessa stolarna. Då detta är ett mindre bolag med stora kända varumärken så ser jag stora möjligheter att detta kan bli riktigt bra, säger Anneli Furustad till Habit.

 

 

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062