23948sdkhjf

Herrmodekoncept prisat

På tisdagskvällen delades priser i fyra kategorier ut under NCSC Sweden Awards.

Vinnarna av NCSC Sweden Awards 2018 utsågs i tisdagskväll den 23 oktober under en galakväll på Sweden Urban Arena som ägde rum på Stockholm Waterfront Congress i Stockholm.

Nederländska herrmodekonceptet Suitsupply som sedan i maj driver butik i Mood i Stockholm förärades utmärkelsen Best Retail/F&B Concept. I samband med öppningen i maj träffade Habit grundaren Fokke de Jong i butiken. Läs intervjun här.

Priset får modeföretaget för, enligt juryn, ett sömlöst omnikanalerbjudande som  är ”nytänkande med internationell touch där färg, form och mönster kombineras och utsmyckar lokalen på ett lekfullt sätt” och för  utbudet kan individanpassas i butik eller online gällande både storlek och stil med det vidsträckta utbudet av tyger och material som erbjuds".

Vinnare i kategorin Best Shopping Center blev Väla i Helsingborg som drivs av Skandia Fastigheter. Centrumet prisas för ett ”genomförandet som präglas av kreativitet, kontinuitet, uppfinnesrikedom och en hel del mod”.

Vinnaren av det nationella priset i köpcentrumkategorin går automatiskt till final i den nordiska tävlingen som avgörs i samband med NCSC årskonferens i maj 2019, Stockholm.

För den bästa marknadsföringskampanjen svarar enligt jurygruppen Frölunda torg i Göteborg. Detta för att man lyckats med att involvera såväl besökarna som hyresgästerna på ett innovativt vis.

Priset för bästa innovation gick till AMF Fastigheters The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm. Utmärkelsen föräras satsningen för att det just inte är ett helt färdigt koncept och att det finns möjlighet att bygga något nytt i samråd med hyresgästerna. The Lobby är även nominerat till Habit Modegalan i kategorin Årets kreativa kundupplevelse.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125