Sveriges vassaste omnikanal
Vikten av fysisk butik och näthandel i samklang är ovedersäglig. Det vet det de tre finalisterna i kategorin Årets Omnikanal.
Stadium levererar en alltigenom sömlös handel. Här talar fysisk butik, webbshop och sociala medier samma tydliga språk.
Joy rör sig lika hemtamt lokalt och analogt som digitalt. Tack vare lyhördhet lyckas konceptet nå sin kund effektivt i alla kanaler.
Scorett triggar kundernas köplust med inspiration och tips. I konceptets samtliga kanaler är kunden aldrig längre bort från ett köp än ett klick.
En namnkunnig jury som består av Maria Gustavsson, Jestshop; Marcus Adiels, Sweco; Cina Linnér, Postnordhar och Christina Bild, Bilds Modemedmera, har utsett de tre finalisterna.
Juryns motiveringar: Stadium Ända sedan löparbanorna tog plats i Stadiumbutikerna har varumärkesprofileringen varit glasklar och såväl webbshop som sociala medier talar samma språk. Satsningen på köpskärmar i butik signalerar vägen framåt och mer än hälften av nätköpen hämtas i butik – vilket ger möjlighet till merförsäljning. Omnikanal var ordet. Joy Kvinnor över 40 är köpstarka, modeintresserade OCH uppkopplade. Något som få i modebranschen tycks fatta. Joy Shop går mot strömmen, känner sin kund och agerar lika starkt lokalt och analogt som digitalt. Aktiviteter på Facebook och Instagram drar trafik, nätförsäljningen ökar kraftigt och ekonomin går åt rätt håll. Scorett Här pratar vi omnikanal i ordets rätta bemärkelse. Butikspersonalen driver aktivt trafik till webbshopen och såväl Facebook som Instagram erbjuder shopping med ett enda klick. Hemsidan innehåller en mix av call-to-action, inspiration och tips där sociala medier integreras och köpreflexen effektivt triggas igång. |
Vinnarna i de totalt 12 kategorierna avslöjas på Habit Modegalan den 1 november på Operaterrassen i Stockholm.
Säkra din biljett: http://www.habitmodegalan.se/
Artikeln är en del av vårt tema om Habit Modegalan.