23948sdkhjf

Prisas för Årets Omnikanal

Här är vinnaren som lyckas bäst med sin omnikanal.

I hård konkurrens med Stadium och Joy, knep skokedjan Scorett priset Årets Omnikanal under Habit Modegalan på torsdagskvällen. Modeaktören omsätter omnikanaltanken i praktiken och lyckas framgångsrikt, både med att aktivt driva trafik till webbshoppen och att erbjuda handel på såväl Facebook och som Instagram.

Juryn för kategorin lyfter även fram en attraktiv kommunikation och inspirerande innehåll, vilket gör Scoretts omnikanal till den främsta. Scorett vill serva kunden – var den än är och var den än handlar ifrån – och har således satsat mycket på service och kundtjänst. Inte minst när tillväxten sker på nätet står omnikanalerbjudandet och kundservicen högt på Scoretts agenda. Ambitionen framåt är att satsa ännu mer på service och på logistik för att tillgodose kunden i ett allt högre marknadstempo.

Juryns motivering:

Där kunden är, där är också årets vinnare – på shoppingrundans a-läge, via den användarvänliga webbshopen och genom snabba köpklicksfrestelser på Instagram och Facebook. Varje kanal fyller sitt syfte men sömlösheten är lika smidig som exemplarisk. Här är kunden kung, service honnörsord och kanalval en ickefråga.

Finalister:
Stadium
Joy
Scorett

Jury:
Maria Gustavsson, Jetshop
Marcus Adiels, Sweco
Cina Linnér, Postnord
Christina Bild, Bilds Modemedmera

Artikeln är en del av vårt tema om Habit Modegalan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078